Docu: Crusades

In deze rubriek vernemen we alles over films, reportages of documentaires over tempeliers, ridderorden en kruistochten.
Plaats reactie
Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Docu: Crusades

Bericht door Templaris » 15-07-2011 19:25

Afbeelding

Met de BBC documentaire Crusades brengen we u de allergrootste kruistochten. 900 jaar geleden vraagt het Byzantijnse rijk hulp aan Paus Urbanus II om het heilige land te heroveren. Geïspireerd door mooie beloningen op aarde en in het hiernamaals trekken tienduizenden mannen, vrouwen, kinderen, boeren en soldaten ten strijd. Dit wordt de eerste kruistocht!

Deze 3-delige documentaire serie geeft ook inzicht in de Jihad van 800 jaar geleden als de Arabieren Jeruzalem terug willen en de grootste kruistocht "De Derde Kruistocht". Het Franse, het Engelse en het Duitse Koninkrijk. Richard the Lionheart en de legendarische Saladin komen tegenover elkaar te staan... [/url]
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

JH
Site Admin
Berichten: 69
Lid geworden op: 14-07-2008 18:16

Bericht door JH » 03-08-2011 19:25

Heb je deze gezien? Dit is niet de reeks met Terry Jones dacht ik.

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 05-08-2011 06:43

JH schreef:Heb je deze gezien? Dit is niet de reeks met Terry Jones dacht ik.
Beter nog, ik heb hem in bezit. Als je hem wel zien geen probleem.
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Philip
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-09-2011 18:34

Bericht door Philip » 15-09-2011 18:39

Goede avond,

kunt u mij vertellen waar ik deze documantaire kan vinden, of wie de uitgever bijvoorbeeld is. Ben recentelijk erg geinteresseert geraakt in de kruistochten/tempeliers maar de enige documantaire die ik kan vinden is die van History Channel.

Groeten uit Den Bosch.

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 17-12-2011 13:31

Philip schreef:Goede avond,

kunt u mij vertellen waar ik deze documantaire kan vinden, of wie de uitgever bijvoorbeeld is. Ben recentelijk erg geinteresseert geraakt in de kruistochten/tempeliers maar de enige documantaire die ik kan vinden is die van History Channel.

Groeten uit Den Bosch.

Ik heb hem gekocht bij de Fnac.

Uitgegeven door BBC en verdeeld door TDM

Er zijn er wel meer te vinden hoor, waarvan diverse van History Channel
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Plaats reactie