Film: Arn the knights Templar

In deze rubriek vernemen we alles over films, reportages of documentaires over tempeliers, ridderorden en kruistochten.
Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Film: Arn the knights Templar

Bericht door Templaris » 31-08-2008 21:07

Afbeelding


Tijdens mijn zoektocht door het www kwam ik per toeval op deze site.
Ik ben eens benieuwd ....
De trailer lijkt wel wat...

http://arnthemovie.com/
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

JH
Site Admin
Berichten: 69
Lid geworden op: 14-07-2008 18:16

Bericht door JH » 31-08-2008 21:15

De film is gebaseerd op de trilogie van Jan Guillou. Ik heb de boeken gelezen en ze zijn goed geschreven. De auteur beschikt over een pak kennis terzake, niet alleen over de tempeliers, maar ook over de kruistochten.
Eind vorig jaar heb ik met de filmmakers gemaild om meer informatie. Dat lukte maar bij mondjesmaat. Jammer, ik had al een uitgebreid artikel klaar over het feit dat tempeliers steeds populairder worden in de filmwereld (Da Vinci Code, National Treasure, Kingdom of Heaven, etc.). Deze film vond ik bovendien de moeite waard omdat ze historisch correcter zou moeten zijn dan de drie hierboven.
Misschien probeer ik het na het congres nog eens ...

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 31-08-2008 21:23

Nu wil ik hem zeker zien! :wink:
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Loki
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-09-2008 09:40

Bericht door Loki » 04-09-2008 20:48

Weet er eigenlijk iemand of die film reeds uit is in Vlaanderen? Op die site die Templaris opgeeft staat dat ie reeds uitgebracht is in 2007...

Ik heb de boeken van Jan Guillou ook gelezen, en zoals JH zegt, ze zijn echt goed.
Ik weet niet hoe de film is, maar als je graag een goed boek leest Templaris, dan is die trilogie een echte aanrader!
Ik heb de indruk dat de schrijver echt zijn opzoekingswerk heeft gedaan of anders oprecht geinteresseerd is in de orde. Hij schept een beeld zoals het echt zou kunnen gegaan zijn...

Nu goed, als JH zegt dat die film wel eens beter zou kunnen zijn dan Kingdom of Heaven, dan verwacht ik wel wat! :P

Grtz,
Loki



[/img]

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 19-09-2008 12:40

Heb hem net gezien, een schitterende film!

Als hij zwaar ten val komt als kind, zweren zijn ouders bij god dat al hij het overleefd, hij gods werk zal doen. Zo komt hij terecht in het klooster, waar hij al snel onder de vleugels komt van één der broeders, een gewezen tempelier. Deze geeft hem les in krijgskunde tot wanneer hij ontslagen word uit het klooster en terug mag naar zijn thuis.
Hier wordt hij betrokken in een koningsstrijd en word hij verliefd.
Door verraad en intriges worden hij en zijn verloofde door de kerk veroordeeld tot het kloosterleven. Het klooster waar hij zit stuurt hem naar een andere orde, de tempeliers...


Prachtige actie scenes, interessante interactie tussen Saladin en Arn en een prachtig weergegeven Gerard van Ruddervoorde.

Echt een aanrader!
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Destigado
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-09-2008 13:51

Bericht door Destigado » 24-09-2008 14:02

Vraagje ik ben al heel lang op zoek naar deze film, hoe ben je er aan gekomen? Waar kan ik hem vinden?

joan.gistelinck
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-09-2008 21:09

Re: Film: Arn the knights Templar

Bericht door joan.gistelinck » 24-09-2008 21:18

Hallo,
Ik was heel gefascineerd toen ik kennismaakte met de site van de film "Arn, the knight templar".
Kan iemand mij zeggen of deze prachtprent reeds verkrijgbaar is op DVD, of hoe ik er kan aan geraken?
joan.gistelinck@gmail.com

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 25-09-2008 15:58

op limewire is hij down te loaden met nederlandse subs :wink:
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

joan.gistelinck
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-09-2008 21:09

Bericht door joan.gistelinck » 11-10-2008 21:05

Ben via wat surfen op volgende interessante info gestoten i.v.m. de film Arn, the knight templar:
This is the most expensive film production ever made in Sweden and we are thrilled to be a part of it. Two movies will be made. The first one - Arn The Knight Templar will premiere in Sweden December 25th, 2007. The second movie will premiere late 2008. After that the movies will be made into a six hours (six episodes) TV-series and a single film for international release.

joan.gistelinck
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-09-2008 21:09

Bericht door joan.gistelinck » 30-01-2012 18:40

Heb zopas vernomen dat de Film Arn, the knights templar in de komende meimaand zou uitkomen in een uitgebreide versie met nederlandstalige ondertitels, onder de naam: The Crusader.
Even wat korte inhoud: Zweden 1150. Arn Magnusson, de zoon van een Zweedse edelman, wordt verliefd op Cecilia. Hun liefde is hen echter niet gegund. Cecilia wordt in een klooster opgesloten en Arn wordt ingelijfd in het leger en naar het Midden-Oosten gestuurd, om mee te vechten in de Heilige Oorlog. Beide moeten vechten om te overleven. Hun geloof wordt op de proef gesteld, maar niet hun geloof in de liefde. Bij thuiskomst moet Arn zijn grootste gevecht leveren: voor zijn liefde en voor zijn koninkrijk….
Iets om zeker en vast naar uit te kijken !
Afbeelding

Plaats reactie