Docu: The knights Templar ( History Channel )

In deze rubriek vernemen we alles over films, reportages of documentaires over tempeliers, ridderorden en kruistochten.
Plaats reactie
Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Docu: The knights Templar ( History Channel )

Bericht door Templaris » 20-08-2008 22:57

Afbeelding

The Knights Templar DVD

Their fanatical courage struck terror in their enemies. Their fabulous wealth made them the most powerful men in Europe. Their secret rites inspired rumors of heresy. In the Crusades, these ferocious sword-wielding monks were charged with protecting the Kingdom of Jerusalem. In defeat, they were burned at the stake.

Journey from Middle Ages Jerusalem to modern day Europe to unravel the extraordinary story of the legendary Knights who some say survived their supposed execution at the end of the Crusades and have preserved their order to this day. Leading historians reveal their fantastic origins, and period accounts bring their legendary battles to life. Ancient documents and artifacts hint at the mysteries that surround them. Did they discover ancient secrets buried beneath Solomon's temple, and conspire to seize part of Europe for themselves? Explore the incredible history of the Crusade's mightiest and most puzzling warriors.
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

JH
Site Admin
Berichten: 69
Lid geworden op: 14-07-2008 18:16

Bericht door JH » 22-08-2008 18:19

Wie zijn die "leading historians"? Heeft iemand deze docu gezien? Het klinkt alvast veelbelovend.

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 05-09-2008 17:13

Ik vermoed dat het gaat om deze documentaire uitgegeven door history channel:

Deel 1
http://video.google.ca/videoplay?docid= ... &q=templar


Deel 2
http://video.google.ca/videoplay?docid= ... &q=templar
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

JH
Site Admin
Berichten: 69
Lid geworden op: 14-07-2008 18:16

Bericht door JH » 05-09-2008 17:38

Ik ben naar de docu aan het kijken. De leading historians zijn Alan Butler, Marylin Hopkins en Tim Wallace-Murphy. Tot zover de betrouwbaarheid van de documentaire. Hopkins en Murphy hebben een boek geschreven over de tempeliers in Amerika :roll: Butler en Dafoe zijn de mannen achter de website www.templarhistory.com. De documentaire is éen grote hutsepot van legendes en leugentjes. Eén van die 'historians' verklaart doodleuk dat de eerste tempeliers negen jaar compleet uit beeld verdwenen. Wat een flauwe kul. Ik vraag me echt af of ze dit nu zelf geloven? Voer voor psychologen! Jammer hé, want de docu is mooi in beeld gebracht. Echt zonde, er lopen in het V.K. zoveel goeie historici rond die elke dag met dit onderwerp bezig zijn en dan sleuren ze die gekken voor de camera. Echt zonde.

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 06-09-2008 09:39

Ja het is idd soms jammer dat men zich meer met de fictie dan de feiten bezig houd, we worden in de winkels overspoeld met boeken over complottheorieën, Rennes le Chateau , Maria Magdalena en Jezus.

Jammer want de boekenmarkt en docu's zijn eerder dun bezaaid met historisch correcte info. Tim Wallace-Murphy is trouwens een vrijmetselaar, het is van die stroming uit ook dat hij zijn info haalt.

Ik geef toe dat ik me ook wel in die dingen verdiep, maar zoals elders vermeld weet ik nog wel de theorieën en feiten gescheiden te houden. Ik denk trouwens dat iedere onderzoeker wel wat boeken leest genre heilig bloed heilig graal. Er moest maar eens iets instaan wat tot iets waardevols kan leiden.
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Plaats reactie