Tempeliers re-enacment in belgie

Wil u een thema aansnijden dat in geen enkele onderstaande categorie past? Plaats hier een berichtje en wij doen het nodige. Heeft u vragen/opmerkingen over de werking van dit forum, dan bent u hier op de juiste plaats.
Plaats reactie
grootaers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-05-2011 18:08

Tempeliers re-enacment in belgie

Bericht door grootaers » 06-05-2011 18:25

Hallo zijn er in belgie tempeliers re-enacment groepen ik ben enorm in de templiers geintereseerd en zou me bij een groep willen aansluiten tussen nu en 2 jaar ben ook al bezig met wehrmacht re-enacment en een volledige uitrusting bij elkaar zoeken is niet bepaald goedkoop.Wat kost een volledige tempeliers uitrusting eigenlijk alles inbegrepen.Dank bij voorbaat.

aquilia
Berichten: 27
Lid geworden op: 09-09-2008 18:15

tempelierreenactment

Bericht door aquilia » 14-06-2011 17:01

Beste,

ikzelf ben oprichter en lid van een reenactmentgroep rond tempeliers. Namelijk Milites Templi. Indien je bekend bent met reenactmentgebeuren dan vermoed ik dat je aanwezig zal zijn op Historia Mundi, kom gerust even langs mocht je daar op aanwezig zijn.
Bij mijn weten zijn wij de enige reenactmentgroep die ons, als groep, toelegt op tempelierreenactment in het Vlaamse land. Daarnaast bestaat Gesta Francorum, maar zij profileren zich als een groepering van onafhankelijke reenactors. Tenslotte is er een andere groep, waar wij heel goede contacten mee hebben, namelijk de kruisridders van Bouillon. Zij richten zich vooral rond Bouillon zelf en zijn vooral een relatief gesloten vriendengroep.

Onze groep poogt, weliswaar reenactmentgewijs, een weerspiegeling te zijn van de tempeliers. Dat omvat bijvoorbeeld krijgskundige training (weliswaar gebaseerd op latere 14e eeuwse en 15e eeuwse bronnen) voor de vechters; een reenactment misdienst (volgens de cursus romanus, conform het onderzoek van Legras en Lemaitre)
Toch zijn we bezig met het oprichten van een subgroep, dat zich living history als doel stelt. Het doel zou daar zijn, in de mate van het mogelijke, om het tempeliersleven concreter te beleven tijdens activiteiten in al zijn aspecten. Voor meer informatie gelieve te mailen naar xavierbaecke@hotmail.com

mvg,

xavier

Plaats reactie