Voorstellen

Wil u een thema aansnijden dat in geen enkele onderstaande categorie past? Plaats hier een berichtje en wij doen het nodige. Heeft u vragen/opmerkingen over de werking van dit forum, dan bent u hier op de juiste plaats.
Plaats reactie
Ezio Auditore Da Firenze
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-12-2010 18:04

Voorstellen

Bericht door Ezio Auditore Da Firenze » 13-12-2010 18:57

Hallo,
Ik ben Ezio Auditore Da Firenze maar noem me maar Ezio.
Ik ben 12 jaar en ik zou graag historicus worden en de Tempeliers onderzoeken. Kan iemand me zeggen wat ik daarvoor moet studeren?
Ik doe nu Latijn in het 1ste jaar in de secundaire onderwijs.
Ik speel heel graag Assassins Creed waarbij er een conflict is tussen de Tempeliers en de Assassins. In Assassins Creed 1 speel je Altaïr en in de 2 en 3 speel je Ezio Auditore Da Firenze, zeggen deze namen jullie iets?

Zo dat ben ik, oh ja, ik doe Kung Fu en ben Belgisch kampioen en heb zwarte gordel in Taekwondo.
Together we stand, united we conquer!

Manu
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2008 18:40

Bericht door Manu » 09-01-2011 21:56

Welkom,

Heel leuke spellen, heb ze zelf ook alledrie gespeeld.
Niettegenstaande er wel figuren in voorkomen die echt bestaan hebben, zoals Robert de Sablé, Rodrigo Borgia, Lorenzo de' Medici en nog zovelen, zijn Altaïr en Ezio fictieve figuren.

In de spellen lopen fictie en realiteit wel meermaals door elkaar.
Maar ze geven wel een leuk idee over de tijden waarin ze zich afspelen.

Groeten

aquilia
Berichten: 27
Lid geworden op: 09-09-2008 18:15

Bericht door aquilia » 10-02-2011 09:58

Beste,

ik ben zelf bezig met een thesis aan de Universiteit Gent rond de tempelorde in de Lage Landen en hoop dat ook te kunnen voortzetten in een doctoraat, dus wellicht kan ik je wel helpen met wat je kunt studeren.

Welnu, ten eerste dien ik op te merken dat de studie naar de tempelorde in de academische wereld (hoewel er een aantal tophistorici hierrond wel wat degelijk werk hebben verricht) vaak nog als taboe wordt beschouwd. Ik hoop daar toch wat verandering in te brengen.
Om de tempelorde te bestuderen kan ik je dus het best aanraden om historicus te worden. Een tweede mogelijkheid is archeoloog (maar de kans om betrokken te worden bij tempeliersstudies is hier wat minder). Toch is er wat betreft de archeologie heel wat interessant werk gebeurd. Vooral het onderzoek in Slijpe leidde tot nieuwe verhelderende resultaten. Ook het werk van Blom rond kruisvaarderkastelen in Nederland was enorm interessant en laat trouwens veel verdere toepassingen toe.

Als historicus houden wij ons meer bezig met de geschreven bronnen. Dat wil voor de tempelorde concreet zeggen dat wij al hetgeen gebruiken wat in de kronieken, oorkonden, etc. over hen is geschreven. Het is dus heel goed dat je Latijn studeert gezien vrijwel alle bronnen die de tempelorde ons heeft nagelaten over de tempelorde gaan.

Plaats reactie