nog bestaande commanderijen van de tempeliers

Wil u een thema aansnijden dat in geen enkele onderstaande categorie past? Plaats hier een berichtje en wij doen het nodige. Heeft u vragen/opmerkingen over de werking van dit forum, dan bent u hier op de juiste plaats.
Plaats reactie
maatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-08-2010 22:55

nog bestaande commanderijen van de tempeliers

Bericht door maatje » 23-08-2010 23:00

binnenkort ga ik naar Parijs, en als de tempel van de tempeliers daar nog staat wil ik die graag bekijken. Ik kan alleen nergens vinden of deze commanderij nog bestaat. Het maakt me niet uit of er nu bijvoorbeeld een museum inzit of iets anders, ik wil alleen weten of de tempel er nog staat, zodat ik hem kan zien.

als hij in Parijs niet meer bestaat, weet iemand dan iets af van andere nog bestaande commanderijen?

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 09-10-2010 21:15

Van het tempelierscomplex ga je niet veel meer zien. De Site werd begin 19e eeuw afgebroken op bevel van Napoleon.

Andere nog steeds bestaande commanderijen zijn er genoeg, al zijn er heel veel in privé bezit.

Op weg naar Parijs kan ik je echt het Tempeliersmuseum in Payens aanraden. Op de site ( niet het forum ) vind je diverse links en foto's van commanderijen in binnen en buitenland.
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Manu
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2008 18:40

Bericht door Manu » 04-12-2010 14:48

Wat je eventueel nog kan gaan bekijken is de herdenkingsplacquette voor Jacques de Molay op Ille de la Cite (driekoekig gedeelte van het eiland aan de kant van de pont neuf).
Wat er nog overblijft van de donjon is een pleintje waar wel een verwijzing naar staat en de straten "rue du temple, rue vieille du temple,..." in het 3e en 10e arr.
Trouwens heel leuke quartiers om te bezoeken.

MVG

Manu
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2008 18:40

Bericht door Manu » 04-12-2010 14:55

Ook nog parc ded buttes chaumont, maar ook enkel een verwijzing natuurlijk. Hier stonden vroeger verschillende galgen stonden waar oa verschillende Tempeliers zijn opgehangen.

Plaats reactie