Re-enactment

Wil u een thema aansnijden dat in geen enkele onderstaande categorie past? Plaats hier een berichtje en wij doen het nodige. Heeft u vragen/opmerkingen over de werking van dit forum, dan bent u hier op de juiste plaats.
Hoppit
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-08-2008 20:20

Bericht door Hoppit » 09-09-2008 12:57

De tempelier in kwestie van wie het paard is houdt zich de laatste tijd meer bezig met zijn verbouwingen en steekspelen. Dit is een lichtelijk verkeerd beeld geschetst door de poster, enkel omwille van propagandaredenen. En om helemaal correct te zijn was dit geloof ik dat dit een enkele gebeurtenis voor in het filmpje van het Gravensteen te Gent.

De reden waarom er veel re-enacters rondlopen is omdat dezer dagen niet iedereen meer in staat is om een huisdier zo groot te houden. Gaat men richting Engeland, USA, Australïe... zal je meer bereden groepen vinden. Hoewel er in België natuurlijk ook wel zijn, maar die zijn nog sporadischer aanwezig dan tempeliersre-enactmentgroepen.

Crusader
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-09-2008 14:41

Bericht door Crusader » 09-09-2008 13:37

De Tempelier te paard op bovenstaande foto heet Jean Vermeulen en doet regelmatig aan reenactment als Tempelier of kruisvaarder.
Hij is de voorzitter van de groep Gesta Francorum. We gaan ook meer mensen met paarden aantrekken om bij ons aan reenactment te doen.

Ook in Havré vorig weekend was Jean te zien als kruisvaarder, strijdend, te paard op het slagveld.

Afbeelding


rogerdeflor
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-07-2012 00:23

Bericht door rogerdeflor » 16-09-2012 23:10

zitten jullie nog altijd in de SAX? Het lijkt mij leuk om eens een keer samen te zitten en onder het genot van een pint een keer te paten over one favoriete Orde. Ik zit wel in Nederland, Limburg.


Filip De Cooman
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-08-2013 10:34

Bericht door Filip De Cooman » 22-06-2016 09:12

Bestaat milites templi nog als groep?

Plaats reactie