Jeruzalem

Wil u een thema aansnijden dat in geen enkele onderstaande categorie past? Plaats hier een berichtje en wij doen het nodige. Heeft u vragen/opmerkingen over de werking van dit forum, dan bent u hier op de juiste plaats.
Plaats reactie
WM
Berichten: 1
Lid geworden op: 31-08-2012 10:08

Jeruzalem

Bericht door WM » 29-09-2012 16:43

Beste,

Ik heb met veel plezier en aandacht het boek "De tempeliers - De tempelorde tijdens de kruistochten en in de lage landen" van Jan Hosten gelezen. Zelf zou ik nu graag een soort verhaal schrijven dat zich afspeelt in de tijd van de kruistochten en de tempeliers. Ik wil echter wel dat dit historisch zoveel mogelijk klopt (deze periode interesseert mij dan ook ten zeerste).

Ik had een vraag aan diegenen die ook al dit boek gelezen hebben. Natuurlijk is alle andere hulp vanzelfsprekend ook welkom! Op Kaart 4 op pagina 342 van het boek staat afgebeeld dat de binnenstad van Jeruzalem is opgedeeld in 4 verschillende wijken. Ik vroeg me af of deze opdeling in 4 wijken ook al zo was rond de 11e en 12e eeuw?

Tevens vroeg ik me af of iemand me kon helpen met volgende vraag: in hoeverre waren de "Tempelorde" en de "Ridderorde van het Heilig Graf van Jeruzalem" (die vandaag blijkbaar wel nog bestaan) met elkaar verweven of hadden ze invloed op elkaar?

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vragen!

Met Vriendelijke Groet,

Plaats reactie