boek: De Tempeliers (Marilyn Hopkins)

Heeft u een boek gelezen over de ridderorden en kruistochten? Deel het met ons.
Plaats reactie
Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

boek: De Tempeliers (Marilyn Hopkins)

Bericht door Templaris » 20-08-2008 22:39

Afbeelding

De Orde van de Arme Ridders van Christus en de Tempel van Salomo, beter bekend als de Tempeliers, was een geestelijke ridderorde, gesticht ter bescherming van de pelgrims naar het “Heilige Land“. De Tempeliers bespreekt het gedachtegoed van de Tempeliers en geeft een goed beeld van de periode. De heldere teksten worden versterkt door kleurrijke illustraties.
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

JH
Site Admin
Berichten: 69
Lid geworden op: 14-07-2008 18:16

Bericht door JH » 22-08-2008 18:08

De afbeeldingen zijn inderdaad heel mooi, maar dit is echt een slecht boek. Ik zeg dit niet gauw, maar dit ding staat echt barstensvol fouten. Dit boek is duidelijk 'op bestelling' geschreven door iemand die niet vertrouwd is met het onderwerp. Ik ga het eens doornemen en plaats dan een aantal voorbeelden op de forum.

Intussen bedank ik ook graag Templaris, die mooi en overzichtelijk nieuwe onderwerpen lanceert. Misschien kunnen we met z'n allen die stijl overnemen. Bedankt Templaris.

Templaris
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 26-07-2008 18:01

Bericht door Templaris » 24-08-2008 14:59

JH schreef: Intussen bedank ik ook graag Templaris, die mooi en overzichtelijk nieuwe onderwerpen lanceert. Misschien kunnen we met z'n allen die stijl overnemen. Bedankt Templaris.
Graag gedaan, vele "nuttige" topics maken een forum ;-)
non nobis Domine non nobis sed nomini tuo da gloriam

Filbo
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-04-2009 18:55

Bericht door Filbo » 05-04-2009 21:23

Dit boek onlangs nieuw voor een gabbekras (7,95 euro) gekocht in één van de winkels van boekenvoordeel. Prachtig boek en dat voor zo'n weggeefprijsje.

Plaats reactie