Mysterie Trilogie (in Nederlands)

Heeft u een boek gelezen over de ridderorden en kruistochten? Deel het met ons.
Plaats reactie
helith
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-09-2012 14:01

Mysterie Trilogie (in Nederlands)

Bericht door helith » 12-09-2012 14:17

Graag maak ik de forumleden attent op een zojuist verschenen trilogie.
Als schrijver ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in de Tempeliers.
Ik heb dit dan ook regelmatig in de drie delen laten terugkomen. Hoewel het een fictie verhaal in, zullen een aantal van jullie de onderliggende feiten en gebeurtenissen kunnen plaatsen.
De boeken kunnen bij zowel Nederlandse als Belgische boekhandels worden besteld, naast de bekende boeken websites:
Deel 1: Verborgen mysteries
Deel 2: Mysteries Ontcijferd
Deel 3: Hoeder van Mysteries


Waar gaat het over?
We volgen het leven door de ogen van een nieuwsgierige jongen die opgroeit in de vroege Middeleeuwen. Naast het aanleren van fysieke vaardigheden zien we hoe hij zich onderscheidt doordat hij kan lezen en schrijven. Hij maakt vriendschappen, beleeft ontroerende, maar ook komische momenten.
Na verloop van tijd blijkt dat hij ook over andere talenten beschikt. Daarbij vindt hij onderweg de juiste mensen en leert zo meer van de samenleving in Europa.

De lezer krijgt alle vrijheid om het verhaal al dan niet in een historisch of religieus, dan wel een alles overstijgend perspectief te plaatsen. Het is aan de lezer om eruit te halen wat erin zit. De trilogie is deels op feiten gebaseerd.

Het verhaal is interessant voor alle leeftijden. Kinderen kunnen zich herkennen in het avontuur en de belevenissen van de twee jongens en al lezend veel leren van hun positieve instelling, hun doorzettingsvermogen en het maken van keuzes. Volwassenen kunnen zich verliezen in de diepgang van de diverse verhaallijnen, waarin een naïeve jongen zich ontwikkelt tot een wijze man met vertrouwen in het goede.
Helith, schrijver van de Mysterie Trilogie

Plaats reactie