Boek: Tempeliers & Almogavares

Heeft u een boek gelezen over de ridderorden en kruistochten? Deel het met ons.
Plaats reactie
rogerdeflor
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-07-2012 00:23

Boek: Tempeliers & Almogavares

Bericht door rogerdeflor » 08-07-2012 22:08

Er wordt al veel geschreven over de Tempeliers. Hier in ieder geval een boek waar nog niet zo heel veel over bekend is. Tempeliers en Almogavares.

Zijn de Tempeliers, onder aanvoering van Daniel de Flor en zijn broer Roger, opgewassen tegen de snode plannen van Koning Philips IV en zijn rechterhand Guillaume de Nogaret?
De historie wordt op de voet gevolgd en u wordt door de auteur direct betrokken bij de politieke intriges en oorlogshandelingen. Het is alsof Daniel de Flor bij ons aan tafel zit. Wie zal de wedloop winnen?

ISBN: 978-90-484-2575-4

rogerdeflor
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-07-2012 00:23

Bericht door rogerdeflor » 05-09-2012 23:17

Afbeelding

rogerdeflor
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-07-2012 00:23

Bericht door rogerdeflor » 16-09-2012 23:03

Bij deze even reageren vanwege de reacties. De vrouwen komen er moeilijk doorheen, wordt wel wat veel in gevochten is m.n. de opmerking. De mannelijke lezers leggen het niet meer weg als ze er eenmaal begonnen zijn. Het is ook meer een spannend jongens/mannenboek. Simpel geschreven en recht door zee. Niet het zoveelste mysterie over de Tempeliers, maar meer een ode een aan de Orde. De meesten weten nu onderhand wel dat in veel films de Tempeliers er maar bekaaid vanaf komen, om van de boeken nog maar te zwijgen. Wat Philips de Schone teweeg gebracht heeft is een soort hersenspoeling waarbij de Tempeliers zijn neergezet als een Orde vol zonde en afgoderij. Dit is zo blijven hangen door de eeuwen heen dat we de uitdrukkingen wel kennen. Dronken als een Tempelier, vloeken als een Tempelier. Demurger heeft daar zijn steentje aan bijgedragen in zijn boek Opkomst en Ondergang van de tempeliers. Daarin komt ook Roger de Flor naar voren. Niet echt positief maar dat zal u niet verbazen en m.n. hij trok mijn aandacht. Al met al is het een positief boek geworden over de Tempeliers. Enige forumleden zullen zeker opmerkingen hebben, want niet alles is academisch gefundeerd, maar dat neem ik voor lief. Enige dichterlijke vrijheid is toch wel toegestaan zullen we maar zeggen. Overigens ben ik wel blij dat ik forum gevonden heb, want ik heb al meer leesstof gevonden dan ik verwacht had en zeer fijne en uitgebreide reacties op diverse replys die ik heb geplaatst. Mijn dank daarvoor.

http://www.freemusketeers.nl/index.php/ ... begin.html

Plaats reactie